یک مجموعه برای تمامی نیازها

دلایل صدای ماشین لباسشویی

دلایل صدای ماشین لباسشویی

یکی از لوازم پر مصرف در هر خانه‌ای لباسشویی ها هستند که در طول هفته چند بار از این وسیله استفاده میکنیم. اما گاهی اوقات هم هست که لباسشویی به دلایلی که در ادامه توضیح خواهیم داد ، صداهای ناهنجاری از خود ساطع میکند که برای ما این صدا ها بسیار آزار دهنه هست در این مقاله از وب سایت مرکز فنی قصد داریم تا شما همراهان گرامی را با دلایل صدای ماشین لباسشویی آشنا کنیم که اگر زمانی دستگاه شما به مشکلات مشابه دچار شد به خوبی مدیریت لازمه را داشته باشید.

عدم نصب صحیح ماشین لباسشویی

گاهی اوقات هست که به دلیل نصب نا درست ماشین لباسشویی ، این دستگاه دچار لرزه های اضافی شده و به همین روال تولید صدای ناهنجار خواهد داشت پس باید در هنگام نصب تمامی نکاتی که در دفترچه راهنمای دستگاه شما وجود دارد دقت کنید.

اگر به تازگی ماشین لباسشویی خود را خرید کرده اید تکنسین شرکت مربوط ( البته بسته به سیاست های مشتری مداری ) خود اقدام به نصب دستگاه شما خواهد کرد که کمتر دستگاه شما دچار مشکل میشود اما اگر برای جا به جایی خودتان این اقدام را کرده‌اید پس نیاز به مرور روال نصب و جایگذاری دستگاه خود دارید.

عدم توازن

ثابت نبود پایه ها

لرزش ماشین لباسشویی

استفاده از پایه های نا مرغوب

تنگ بودن فضای ماشین لباسشویی و .. میتواند از دلایل صدای ماشین لباسشویی شما باشد که باید به دقت تمامی موارد بررسی و حل شود. البته درست نصب نکردن ماشین لباسشویی آسیب هایی دیگری هم دارد که در مقاله‌ای جداگانه برای شما همراهان گرامی حتما ذکر خواهیم کرد.

اضافه بار در ماشین لباسشویی

وقتی ماشین لباسشویی بار زیادی از لباس‌ها را درون خود داشته باشد، ممکن است موتور و قطعات داخلی به علت فشار بیش از حد کار کرده ، صدا ایجاد کنند و همین دلیل میتواند به کمک های دیگ ماشین لباسشویی شما هم آسیب برساند.

باید دقت داشته باشید که در ماشین لباسشویی مطابق با وزن تعریف شده از لباس ها استفاده کنید تا دستگاه شما دچار مشکل نشود.

عدم تعادل بار لباسشویی

دقیقا مانند بالا اگر لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی به درستی توزیع نشوند و تعادل بار درستی نداشته باشند، ممکن است ماشین لرزش‌ها و صداهای بیشتری تولید کند. قطعا میتوان گفت که میزان بارگیری ماشین لباسشویی و آبگیری دستگاه شما ربط مستقیمی با سلامت دستگاه داشته باشد پس باید در این رابطه دقت لازمه را به خرج داد.

در صورتی که صدای ماشین لباسشویی شما بسیار شدید، طولانی مدت و یا نگران‌کننده است، توصیه می‌شود تعمیرکار مجاز یا تماس با تولیدکننده ماشین لباسشویی در نظر بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و رفع کنند.

دلایل صدای ماشین لباسشویی

وجود خرابی در موتور دستگاه

مشکلات در موتور ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به ایجاد صداهای غیر طبیعی شود. مثلاً، وجود آسیب یا فرسودگی در بلبرینگ‌ها، روتور یا سایر قطعات موتور که باید حتما در این زمینه از تعمیرکاران زبده استفاده کنید.

موتور دستگاه شما باید هر سال یکبار سرویس کامل شود تا دچار مشکلات چنینی نشود. البته خیلی کم پیش می‌آید که موتور دستگاه به صورت نرمال دچار مشکل شود و بیشترین احتمالات خطایی که وجود دارد نوسانات برقی یا بیش از حد پر کردن ماشین لباسشویی شما میباشد که در بالا برای شما به صورت کامل ذکر شد.

قطعات فرسوده یا خراب در دستگاه

یکی از عمده ترین دلایل صدای ناهنجار در دستگاه شما استفاده طولانی مدت و یا عدم نگهداری صحیح ممکن است که باعث خرابی یا فرسودگی قطعات داخلی ماشین لباسشویی می شود. قطعات خراب یا فرسوده ممکن است صداهای غیر طبیعی تولید کنند که همین امر سبب میشود تا شما دچار تشخیص نادرست در دستگاه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید :   خالی شدن گاز یخچال

شما به تنهایی قادر به تعمیر یا تعویض قطعات ماشین لباسشویی در منزل نیستید و این کار نیاز به تخصص دارد که اگر حتی تکنسین شما هم زبده نباشد میتواند به مابقی قطعات سالم دستگاه شما هم آسیب برساند پس پیشنهاد مرکز فنی به شما استفاده درست از تکنسین هست.

دلایل صدای ماشین لباسشویی

وجود مشکل در سیستم آب

صداهای مربوط به ماشین لباسشویی ممکن است به سیستم آب و لوله‌های آب مرتبط با آن برگردد. اگر لوله‌ها تنگ شده یا دچار خرابی شوند، ممکن است آب با فشار بیشتر یا کمتری عبور کند و صدا ایجاد کند. معمولا از آب گرم برای لباسشویی استفاده میشود که دستگاه مصرف برق کمتری داشته باشد که همین دلیل باعث میشود که در مجرای ورودی و خروجی دستگاه شما مشکلاتی از این قبیل سبز شود.

بهترین راه حل شما این هست که دستگاه خود را هر 6 ماه یکبار به صورت کامل پاکسازی کنید که هم از آلودگی ها جلوگیری کنید هم از سرو صداهای احتمالی که دستگاه شما دچار آن میشود. در مقاله‌ای جداگانه برای شما همراهان گرامی در مورد صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه و آب گیری را ذکر کرده‌ایم که میتوانید از این مقاله هم استفاده کنید.

صدای ماشین لباسشویی در هنگام آب گیری

نتیجه گیری از دلایل صدای ماشین لباسشویی

شما در این مقاله از وبسایت مرکز فنی مطالعه کردید که دلایل صدای ماشین لباسشویی چیست و چگونه میتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید. ماشین لباسشویی یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی هست که ما با آن سرو کار داریم و به همین دلیل هست که اگر دستگاه شما دچار صدای اضافه شود ، نگران کننده و گوش خراش هست.

شما همراه گرامی باید بدانید که سرویس دوره‌ای لوازم خانگی یکی از واجبات بوده و میتواند طول عمر دستگاه شما را زیاد کند که به مرور از هزینه های گزاف جلوگیری خواهد شد. مطالب جذاب و آموزنده‌ای در وبلاگ مرکز فنی برای شما همراهان گرامی تهیه شده که میتوانید با بازدید از وبلاگ مرکز فنی مدیریت بهتری نسبت به لوازم خانگی خود داشته باشید.

پس به شما کاربر عزیز پیشنهاد میکنیم که حتما از بخش مقالات وب سایت مرکز فنی دیدن و مطالعه کنید.

برای ورد به بخش وبلاگ اینجا کلیک کنید

امیدواریم که زا مطالعه این مقاله لذت برده باشید

ارادتمند شما تیم مرکز فنی

دیدگاه ها (0)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها