یک مجموعه برای تمامی نیازها

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از دسته لوازم خانگی بوده که مصرف بالایی در منزل دارد و میتوان گفت که در هر خانه‌ای یک ماشین لباسشویی با برندی متفاوت وجود دارد. یکی از پر تکرار ترین تماس هایی که با مجموعه مرکز فنی گرفته میشود این هست که بوی سوختگی در ماشین لباسشویی وجود دارد که این عیب دلایل متفاوت و برخی تخصصی میباشد که شما به تنهایی قادر به رفع این ایرادات نخواهید بود. در این مقاله از وب سایت مرکز فنی همراه ما باشید با علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی و عواملی که منجرب به صدمه دیدن دستگاه شما خواهد شد.

همانطور که در بالا برای شما ذکر شد دلایل زیادی هستند که منجرب به بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما خواهد شد که برای شما تمامی موارد را یک به یک شرح خواهیم داد ولی ابتدا باید بدانید که مهم ترین عاملی که باعث به مشام رسیدن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی میشود اتصال برق بوده و باید هر چه سریع‌تر دستگاه خود را خاموش و با متخصص این زمینه گفت و گو کنید.

اتصال در موتور ماشین لباسشویی

یکی از عمده ترین علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی اتصال در سیم پیچ یا مطعلقات موتور میباشد که باید با احتیاط قدم بردارید چرا که اگر برق در بدنه دستگاه شما وجود داشته باشد احتمال آسیب رسیدن به جان شما هم خواهد بود. همانطور که در بالا برای شما ذکر شد اولین کاری که باید انجام دهید این هست که دستگاه خود را از برق جدا کنید.

معمولا پریز برق ماشین لباسشویی طبق طراحی های منازل پشت این دستگاه میباشد و نیاز به جا به جایی دستگاه و کشیدن پریز برق هست ولی برای جا به جا شدن دستگاه نباید به آن دست زد!!! هوشمندانه ترین کاری که میتوانید انجام دهید بدون جا به جایی دستگاه این هست که فیوز واحد خود را ابتدا قطع کرده سپس اقدام به کشیدن برق کنید. امیدواریم که این مطلب را قبل از اقدام مطالعه کرده باشید.

نیم سوز شدن موتور لباسشویی

وقتی بوی سوختگی از ماشین لباسشویی به مشام میرسد ممکن هست که قطعات الکترونیکی دستگاه شما دچار آسیب شده باشد که شما قادر به رفع ایراد این قطعه نباشید و یکی از عمده ایراداتی که میتواند شما را در تشخیص خرابی دچار اشتباه کند نیم سوز شدن موتور لباسشویی میباشد. چرا که دستگاه  شما در حال کار هست ولی صدا های عجیب و بوی سوختگی خواهد داد.

شما متوجه نیم سوز شدن موتور دستگاه خود نخواهید شد چرا که دستگاه شما در حال کار کردن هست و هیچ مشکل فیزیکی به چشم نمی‌آید؟ پس چه باید کرد؟ به هر دلیلی اگر بوی سوختگی از دستگاه شما به مشام رسید باید بدانید که مشکل جدی به وجود آمده و باید با دقت اقدام کنید و شاید نیاز به کمک داشته باشید پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از متخصصین این عرصه مشورت بگیرید.

اگر صدای اضافی از ماشین لباسشویی شما به گوش میرسید پیشنهاد میکردیم که ابتدا خودتان بررسی کنید همچنین ایرادات جامع یا راه کار هایی دیگر مثل تمیز کردن ماشین لباسشویی و … اما به هر دلیلی اگر دستگاه شما بوی سوختگی بدهد شما باید با تخصص این زمینه مشورت کنید.

به شما همراهان گرامی پیشنهاد میکنیم که حتما از وبلاگ مرکز فنی دیدن و مطالعه کنید که در زمان خرابی تمامی لوازم خانگی بتوانید به درستی دستگاه های خانه خود را مدیریت کنید. الخصوص تست قطعات ماشین لباسشویی که بی شک به درد شما خواهد خورد.

بیشتر بخوانید :   تعمیر لباسشویی
دلایل نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

ساییده شدن تسمه ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی ساییده شدن تسمه ماشین لباسشویی شما میباشد که بوی سوختگی از خود ساتر میکند و برای شما این اتفاق آزار دهنده خواهد بود. همانطور که میدانید جنس تسمه ماشین لباسشویی از لاستیک بوده و اگر بنا به هر دلیلی تسمه ماشین لباسشویی شما دچار ساییدگی شود بوی سوختگی به مشام شما خواهد رسید.

تسمه یکی از مهمترین اجزا در داخل ماشین لباسشویی هست که باید دقت داشته باشید که اگر این قطعه به درستی کار نکند احتمال این وجود دارد که ماشین لباسشویی شما هم دچار مشکل شود. تسمه رابط بین موتور و دیگ ماشین لباسشویی شما میباشد که اگر تسمه شما سلامت کافی را نداشته باشد باعث تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی شما خواهد شد که هزینه های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

همانطور که در بالا برای شما ذکر شد تسمه رابط بین موتور و دیگ ماشین لباسشویی شما هست و اگر تسمه دستگاه شما دچار مشکل شود در کنار بوی تند سوختگی احتمال کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شما هم وجود دارد. برای دسترسی به تسمه دستگاه نیاز هست که دستگاه به صورت کامل باز و بررسی شود که این عمل را به دست متخصص بسپارید که با خیال راحت از خرابی های احتمالی دیگر دور بمانید.

خرابی تسمه ماشین لباسشویی

وجود اشکال در المنت دستگاه

یکی دیگر از عواملی که به علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی ختم میشود وجود اشکال در المنت ماشین لباسشویی شما میباشد که اگر به موقع رفع نشود میتواند به تمامی اجزا دستگاه شما آسیب وارد کند که این اتفاق بسته به شدت آسیب متغیر میباشد.

همانطور که میدانید کار المنت گرم کردن آب ورودی به دستگاه میباشد و با داغ شدن و لرزش های متوالی دستگاه میشود که المنت دستگاه شما جا به جا شده باشد و به گوشه‌ای برخورد داشته باشد که در این زمان با سوزاندن پلاستیک ، سیم های اطراف یا واشر های دور المنت بوی سوختگی از خود ساتر کند که ادامه دار هم خواهد بود.

اگر در المنت دستگاه خود مشکلی دارید یا ماشین لباسشویی شما به درستی آب را گرم نمیکند یا جتی به خوبی البسه را تمیز نمیکند پیشنهاد میکنیم که از مقاله گرم نکردن ماشین لباسشویی دیدن و مطالعه کنید که یکی از جامع ترین مقالات در این زمینه هست.

خرابی المنت ماشین لباسشویی

وجود اشکال در برد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مهم ترین و شایع ترین عمواملی که علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما میشود وجود اشکال در برد ماشین لباسشویی میباشد که این قطعه بسیار حساس و مهم هست چرا که اگر بخواهیم به صورت مثال برای شما ذکر کنیم این قطعه حکم مغز دستگاه شما را دارد و باید برای سلامت این قطعه به تکنسین مربوط مراجعه کنید.

برد الکترونیکی دستگاه شما تعداد زیادی قطعه الکترونیکی مثل خازن و … هست که اگر یکی از این قطعات به درستی کار نکند میتواند ولتاژ نا مناسبی را به قطعات دیگر ارسال کند که همین امر سبب میشود که دستگاه شما بوی سوختگی از خود ساتر کند و شما به تنهایی قادر به رفع این ایراد نخواهید بود و نیاز به متخصص دارید تا قطعات برد شما را با ابزار مخصوص بررسی و مشکل زدایی کند.

برد یکی از مهم ترین قطعاتی هست که در دستگاه شما وجود دارد و باید به درستی کار کند تا تمام دستگاه شما به درستی کار کند! اما اگر مشکلی در برد دستگاه شما باشد علاوه بر بوی سوختگی ممکن هست که دستگاه شما با مشکلات فنی هم رو به رو شود. پس حتما با متخصص این زمینه مشورت بگیرید و علت سوختن برد لباسشویی را بررسی کنید.

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

نتیجه‌ای از علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا برای شما همراهان گرامی ذکر شد علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به عوامل زیادی بستگی دارد که باید همه این ها ابتدا چک شود سپس اقدام به تعمیر لباسشویی شما شود. این کلمه بارها تکرار شد که ابتدا در زمان به مشام رسیدن بوی سوختگی از ماشین لباسشویی ، دستگاه خود را از برق جدا کرده و منتظر تکنسین مجرب باشید چرا که احتمال آسیب های مالی بیشتر حتی جانی هم در راه باشد. پس ابتدا اقدام به قطع کردن برق کلی واحد از طریق فیوز کلی کرده سپس دستگاه خود را از برق جدا کنید.

بیشتر بخوانید :   چگونه از خرابی دیگ ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

شما عزیزان در این مقاله از وب سایت مرکز فنی مطالعه کردید که علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی و تمامی عواملی که ممکن است برای دستگاه شما به وجود آمده باشد را در دست دارید. به شما پیشنهاد میکنیم که حتما مطالب ارزشمندی که به صورت رایگان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در مرکز فنی گرد هم آمده را مطالعه کنید تا دیگر از هزینه های اضافی دور بمانید

برای ورود به مقالات ماشین لباسشویی اینجا کلیک کنید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید

ارادتمند شما تیم مرکز فنی

دیدگاه ها (0)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها